Franczyza w Polsce
Biznes i finanse

Franczyza w Polsce

Firmy franczyzowych w Polsce przybywa. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat powstały ich setki i zdecydowana większość odniosła sukces. Franczyza daje bowiem mnóstwo możliwości działania. To przede wszystkim wsparcie doświadczonej marki, która już posiada solidną pozycję rynkową. Franczyzobiorcy otrzymują pomoc w uruchomieniu firmy, zorganizowaniem dostaw, przeprowadzeniem szkoleń, a nawet w działaniach promocyjnych. Franczyzę trudno określić jako rozwiązanie idealne. Wiąże się ona z pewnymi wyzwaniami, ale umiejętnie wykorzystana przynosi realne korzyści zarówno dla sieci, jak i współpracujących z nią franczyzobiorców.

Zasady działania

Każda franczyza może być nie inaczej organizowana. Wszystkie aspekty współpracy określa tutaj umowa spisana między franczyzodawcą oraz przedsiębiorcą planującym otworzenie firmy pod szyldem konkretnej marki. Zasadniczo jednak ten ostatni wnosi pewien wkład początkowy, za co otrzymuje wsparcie w wyborze lokalu, jego wyposażeniu, doborze i wyszkoleniu pracowników, jak również zaplanowaniu dostaw i ustaleniu większości szczegółów działania. Na początek taka pomoc bywa nieoceniona. I właśnie to wsparcie w uruchomieniu działalności przekonuje tak wielu potencjalnych przedsiębiorców do franczyzy. To prawda, że liczą oni także na większy sukces, ale cenią sobie pomoc w rozkręceniu biznesu.

Zalety franczyzy

Franczyza to przede wszystkim licencja, która daje obu stronom duże szanse na sukces. Z franczyzodawcy zdejmuje konieczność czuwania nad wszystkim należącymi do sieci punktami, natomiast biorca licencji otrzymuje opisane powyżej wsparcie. Przydaje się ono nie tylko młodym przedsiębiorcom, stawiającym swoje pierwsze biznesowe kroki, ale bywa cenne również dla osób z pewnym gospodarczym doświadczeniem. Zwłaszcza oni mogą porównać samodzielne prowadzenie firmy z działaniem w ramach większej sieci. I często porównanie to wychodzi na korzyść franczyzy. Wielu z nich mówi o znacznie większym poczuciu bezpieczeństwa.

Niższy poziom stresu to mniej straconych sił, a dodatkowe pokłady energii można wykorzystać w sposób bardziej kreatywny na rozwój biznesu. Przedsiębiorcy z doświadczeniem wiedzą też, że klientów przyciągają trzy zasadnicze rzeczy, a mianowicie znane im produkty bądź usługi, niskie ceny, a także marka, do której mają zaufanie. Franczyza już na starcie prowadzenia działalności pozwala zapewnić to wszystko konsumentom, przez co można liczyć na ich spore zainteresowanie. Poza tym poszczególne oddziały rozwijają się dynamiczniej, ponieważ wszystkim dużym sieciom zależy na postępach rynkowych. Wydają krocie na badania konsumenckie, a także poszerzanie swojego udziału w rynku. Odbywa się to chociażby poprzez otwieranie kolejnych punktów i dokładnie starań, aby były one jak najlepsze. A na wspólnie wypracowanej jakości korzystają franczyzodawcy i franczyzobiorcy.

Czy franczyza odniesie sukces w Polsce? Z całą pewnością można powiedzieć, że już to zrobiła. Patrząc na jej aktualną kondycję nad Wisłą, należy też zakładać, że w przyszłości powinno być coraz lepiej.

Post Comment