Błędy podczas odchudzania
Sport i zdrowie

Błędy podczas odchudzania

W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi zmaga się z nadwagą. Sklepy spożywcze oferują szeroką gamę słodyczy i innych niezdrowych produktów, które przyciągają wzrok nie tylko dzieci, ale również dorosłych. Jak więc zawalczyć o lepsze życie i schudnąć w taki sposób, aby nie powstał efekt jojo? Studenci dietetyki na Uniwersytecie Warszawskim postanowili opracować listę, w której zawarte są najczęstsze błędy w procesie odchudzania. Oto kilka z nich:

Brak przygotowania psychicznego- często bywa tak, że osoba cierpiąca na nadwagę posiada również kompleksy, dlatego ważne jest przygotowanie nie tylko ciała, ale również umysłu. Chodzi tu nie tylko o motywację. Ważne jest uświadomienie sobie swojego problemu i chęć rozsądnej zmiany w życiu. Ważne jest, aby nie chcieć schudnąć jak najwięcej w krótkim czasie, ponieważ efekt jojo jest wręcz w tym przypadku zagwarantowany.

-Długo męczyłam się ze swoim ciałem, wstydziłam się przed samą sobą, że nie potrafię poradzić sobie ze swoją nadwagą, jednak przemyślałam sobie wszystko, zmieniłam kolor włosów i to był pierwszy krok. Kiedy poczułam się gotowa, przystąpiłam do walki o szczuplejszą sylwetkę.- Anna Rogowska, księgowa.

Stosowanie się do diet w czasopismach- spora ilość kobiet czytuje magazyny i poradniki oferowane w kioskach. Stosowanie się do diet zawartych w artykułach bywa zgubne. Są to zazwyczaj przykładowe jadłospisy na każdy dzień tygodnia. Należy pamiętać, że diety te nie są przystosowane pod indywidualne potrzeby i proporcje czytającego. Najrozsądniejszym krokiem osoby, która pragnie zrzucić kilka kilogramów, jest wizyta u dietetyka. Po dokonaniu dokładnych wymiarów oraz po zapoznaniu się z preferencjami kulinarnymi klienta dietetyk sporządza indywidualny plan żywieniowy, uwzględniając wartość odżywczą i dzienne zapotrzebowanie każdego z produktów.

-W procesie odchudzania należy przede wszystkim postępować rozsądnie. Nikt nie powinien wymagać od siebie czegokolwiek na siłę. -Ewa Radziszewska, dietetyk.

Zgubne głodówki- To najgorsza rzecz, jaką możemy zrobić naszemu organizmowi. Prowadzi to nie tylko do utraty minerałów, ale i rozregulowania rytmu wewnętrznego. Kiedy żołądek nie będzie otrzymywał dawki energii niezbędnej do funkcjonowania, zacznie robić zapasy.

Brak aktywności fizycznej- ruch jest niezbędny w procesie odchudzania i dobrego samopoczucia, które jest niezbędne w trakcie odchudzania. Uważanie, że schudnie się, stosując tylko dietę, jest wysoce niewłaściwe. Każde ciało potrzebuje dawki tlenu. Wprawienie ciała w ruch sprawia, że po schudnięciu nie zostaną obwisłe fałdy skóry.

Jak więc sprawić, aby odchudzanie przyniosło widoczne efekty?
1. Zbadać się- podstawowe badania jak morfologia i mocz oraz badanie TSH, aby wykluczyć nadczynność tarczycy,
2. Wizyta u sprawdzonego dietetyka- dobry specjalista nie tylko zapewni rozpisanie odpowiedniego jadłospisu, ale również otoczy wsparciem w dążeniu do celu,
3. Aktywność fizyczna- dowolnej formy trening przynajmniej 3-4 razy w tygodniu,
4. Motywacja i wytrwałość- podstawa sukcesu każdego celu.

Więcej informacji na temat odchudzania na portalu Spis.com.pl gdzie serdecznie zapraszamy

Post Comment